szarpnięcie silnika przy gaśnięciu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ruffi
    Classic
    • 2010
    • 27

    szarpnięcie silnika przy gaśnięciu

    Dijkstra, Nic się nie stało czy Iwonka była juz spokojna po moim wyjciu?
  • zipped79
    Classic
    • 2009
    • 31

    #2
    szarpnięcie silnika przy gaśnięciu

    :?: Wymieniłem właśnie pasek rozrządu i zauważyłem, że jak wyłączam silnik to zatrzymuje sie gwałtownie z lekkim szarpnięciem (nieraz ledwo wyczuwalnym , a czasem mocniejszym) Pojechałem do mechanika i powiedział, że na kompie ustawienia są ok, a takie zachowanie jest normalne bo wszystkie elementy są sztywne i przejdzie mu jak pośmigam trochę. Czy to prawda, czy mogę sobie narobić problemów zostawiając to tak jak jest teraz?
    TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

    Komentarz

    • jaroflis
      Classic
      • 2009
      • 6

      #3
      Wygląda to na problem z podciśnieniem też tak kiedyś miałem.
      Prawdopodobnie podciśnieniowy siłownik nie zamyka przepustnicy powietrza.
      Sprawdź czy przy gaszeniu siłowniczek w okolicach zaworu recyrkulacji spalin wychyla się do końca (trzeba poprosić kogoś o zgaszenie z kluczyka). Mogłeś na przykład nie założyć któregoś z wężyków podciśnieniowych i stąd ten problem. A w/w przepustnica ma za zadanie ograniczyć do minimum ilość zassanego powietrza do cylindrów przez co złagodzić zatrzymanie silnika.

      Komentarz

      • Rafał 82
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2007
        • 150
        • Superb II (3T4)

        #4
        A może te drgania są wywołane zużyciem poduszek pod silnikiem? Wymieniłeś rozrząd zacząłeś uważniej słuchać auta i zauważyłeś to dopiero teraz...

        Komentarz

        • wuszy
          Drive
          • 2008
          • 85

          #5
          ja sie podpisuje pod problemami z podcisnieniem. mialem tak samo, silnik przy gaszeniu sie telepal. i rzeczywiscie, w pewnym warsztacie probowano mi wmowic, ze to poduszki. koles nawet wchodzil pod auto i sprawdzal. na szczescie nie uwierzylem, bo zarowno od szkrzyni jak i od silnika byly wymieniane.
          sprawa sie wyjasnila jak wymienilem przewody od podcisnienia. problem ustal i dowiedzialem sie, ze jeden z tych wezykow odpowiada wlasnie za spokojne gaszenie silnika. a widze ze silnik masz ten co ja.

          Komentarz

          • Rafał 82
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2007
            • 150
            • Superb II (3T4)

            #6
            Napisałem o poduchach, bo u mnie akurat to było przyczyną szarpania. Łatwo to sprawdzić jak ręką szarpniesz silnikiem i będzie miał zbyt duży luz to oznacza padniętą poduszkę. Oczywiście koledzy wuszy, i jaroflis, również mogą mieć rację, bo generalnie my tu zgadujemy

            Komentarz

            • zipped79
              Classic
              • 2009
              • 31

              #7
              Koledzy to nie jest szarpanie silnikiem tylko, gwałtowne gaśniecie. Po po przekręceniu kluczyka silnik staje natychmiast i wtedy jest jedno szrpniecie (silnik nie kołysze sie na poduszkacz nie podskakuje i nie prycha) Podczas normalnej pracy chodzi jak zegarek, rowno i nie czuć żadnych wibracji. Rozrządu nie wymieniałem sam tylko mechanik który właśnie twierdzi, że wszystko jest ok. Nie jest to nawet irytujące tylko zastanawiające bo wcześniej napewno tak nie było. Jeśli nikt z kolegów nie napisze, że może być to niebezpieczne to zamierzam zaufać mechnikowi bo ma dobrą renomę, pojeżdżę trochę i jak by nie ustąpiło pojadę do niego żeby to obejżał.

              Powtażąm pytanie, czy to możliwe, że nowe elementy typu pasek rozrządu, rolki, napinacz mogą spowodowaś takie gwałtowne gaśnięcie silnika ze wzgledu na ich sztywność oraz czy istnieje zagrożenie, że mechnik coś źle zrobił i jest możliwość uszkodzenia silnika.
              TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                Zamieszczone przez zipped79
                Powtażąm pytanie, czy to możliwe, że nowe elementy typu pasek rozrządu, rolki, napinacz mogą spowodowaś takie gwałtowne gaśnięcie silnika ze wzgledu na ich sztywność
                NIE !!!
                Zamieszczone przez zipped79
                czy istnieje zagrożenie, że mechnik coś źle zrobił i jest możliwość uszkodzenia silnika.
                TAK !!!
                Uszkodził układ odpowiadający za łagodne gaszenie silnika (pewnie przewód podciśnienia to o czym piszą koledzy wyżej). Zdarza się że fachowiec ułamie króciec od gruszki wykonawczej lub po prostu nie wpięta jest kostka choć wtedy powinien zostać błąd w sterowniku

                Z uszkodzeniem silnika raczej bym nie przesadzał choć przy rozrządzie wszystko jest możliwe
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • zipped79
                  Classic
                  • 2009
                  • 31

                  #9
                  dobrygrzeswawa, wielkie dzięki wiem, że na twojej fachowości mogę polegać i jak tylko znajdę czas śmignę do mechanika i niech to dokladnie sprawdzi.
                  TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                  Komentarz

                  • Łukasz K
                    Drive
                    • 2007
                    • 63
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    A czy przypadkiem wraz z pojawieniem się szarpania podczas gaszenia hamulce także nie osłabły?

                    Komentarz

                    • zipped79
                      Classic
                      • 2009
                      • 31

                      #11
                      Łukasz K, Ciężko mi to stwierdzić bo wymieniałem też tarcze i klocki z przodu, ale generalnie wydaje się być ok. Raz przy krutkim wyjeżdzie pedał hamulca ztwardniał dziwnie ale po wyłączeniu silnika, po kilku minutach było ok. Generalnie z hamulcami nie mam problemu mimo, że wymieniłem z nacinanych tarcz na standardowe.
                      TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                      Komentarz

                      • rkb
                        RS
                        • 2008
                        • 2152
                        • Rapid Spaceback (NH1)
                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                        #12
                        Ja bym filtr paliwa wymienil bo to jest jedna z przyczyn dlawienia sie silnika przy odpalaniu.... groszowa sprawa a moze to to .... sam bede wymienial na dniach bo czasem tez lubi "prawie zgasnac". Poduche pod silnikiem wymienialem z rorzadem bo miala dosc.
                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                        Komentarz

                        • zipped79
                          Classic
                          • 2009
                          • 31

                          #13
                          rkb, niedokładnie czytasz temat przy wyłaczniu silnika jest szarpniecie , a nie nie że silnik sam gaśnie, przy wyymianie rozrządu wymieniałem też olej i wszystkie filtry. Myślę, że sugestia dobrego Grzesia jest własciwa, napewno napiszę jak wyszło po wizycie u mechanika.
                          TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                          Komentarz

                          • toocool
                            Rider
                            • 2008
                            • 303
                            • Octavia IV combi (NX5)

                            #14
                            Podepnę się pod temat, silnik BKD, od jakiś dwu - trzech dni przy gaszeniu delikatnie telepnie autem i słychać taki stukot (jakby trzepnięcie klapą) przez pół sekundy. Czy to też kwestia podciśnienia do klapy gaszącej? Czy może w tym motorze to być coś innego?
                            W silniku nie grzebane od dość dawna.
                            Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                            Komentarz

                            • ozzi
                              Drive
                              • 2009
                              • 87

                              #15
                              Witam i podłącze się do tematu -- mam podobny efekt przy gaszeniu co koledzy czasami udaję się że zgaśnie miękko ale w większości przypadków szarpnie --> czy możecie wstawić zdjęcie gdzie tego szukać ,które to przewody może są nieszczelne ułamane - a czy też przyczyną może być zasyfiony egr??
                              Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                              Komentarz

                              • toocool
                                Rider
                                • 2008
                                • 303
                                • Octavia IV combi (NX5)

                                #16
                                Koledzy, doszedłem, że w BKD nie ma klapy sterowanej podciśnieniem, ale elektrycznie. Co w związku z tym powinienem sprawdzić?
                                Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                Komentarz

                                • megon
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 303

                                  #17
                                  A jak przy tych objawach zachowuje się wam czujnik kontroli temperatury silnika ?

                                  Komentarz

                                  • toocool
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 303
                                    • Octavia IV combi (NX5)

                                    #18
                                    megon, jeśli pytasz wskazania czujnika temperatury cieczy, to bez żadnych zauważalnych zmian.
                                    Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                    Komentarz

                                    • megon
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 303

                                      #19
                                      Nie jestem specem ale u mnie szarpanie było spowodowane uszkodzeniem czujnika temperatury silnika - tylko to nie octavia a polo tdi

                                      Komentarz

                                      • ozzi
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 87

                                        #20
                                        czujnik temperatury spoko na 12 bez żadnych objawów awarii
                                        Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                                        Komentarz

                                        • zipped79
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 31

                                          #21
                                          dobrygrzeswawa, i reszta kolegów, meliscie rację. Jeden przewód od ciśnienia (taki cienki pod szybą był zsuniety). Po podłączeniu go, jak ręką odjął. Żadnego szarpania przy gaśnięciu i pedał chamulca nie twardnieje. Mechanik (ten właściwy), a nie właściciel warsztatu, też wiedział gdzie szukać i znalazł usterke w minutę
                                          Wielkie dzięki za przydatne informacje koledzy.
                                          TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                                          Komentarz

                                          • ozzi
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 87

                                            #22
                                            kolego zipped79 czy udało by ci się zrobić fotkę tego miejsca mamy takie same silniki -> wię sprawdził bym u siebie te miejsca pozdrawiam.
                                            Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                                            Komentarz

                                            • zipped79
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 31

                                              #23
                                              ozzi, z fotką może być problem, bo brak mi możliwości technicznych, żeby ją zamieścić (awaria kompa prywatnego :cry: , a w kompie służbowym nie mogę zainstalować oprogramowania od aparatu żeby fotę przetransportować).
                                              Te przewody są mniej więcej pod lewą wycieraczką przedniej szyby, gumowe, zbrojone sznurkiem (typowe cićnienówki) u mnie zsunął sie akurak taki grubości ofówka. Mechanik wypiął główny przwód cićnienia ( znajduje sie trochę niżej i jest plastikowy) i przytkał go palcem, a ja dodawałem gazu i na słuch szukał nieszczelności. Jak nie znajdziesz, to podjedź do jakiegoś mechnika i napewno Ci to sprawdzi, za 10zł
                                              TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                                              Komentarz

                                              Pracuję...